Tyrimo metu nustatytas šokiruojantis cukraus kiekis karštuose gėrimuose

sveikata

Anot kampanijų grupės „Action on Sugar“, daugelis pagrindinių kavinių tinklų parduoda pavojingai didelį cukraus kiekį pagrindinėse gatvėse. „Action on Sugar“ išanalizavo 131 karšto skonio gėrimą, o tyrimo rezultatai atskleidė cukraus kiekį karštuose gėrimuose, tokiuose kaip kava, latė, mokas, karšti vaisių gėrimai ir karštas šokoladas, kurį labdaros organizacijos atstovas apibūdino kaip „šokiruojančią“.

Raudonos etiketės

Maisto standartų agentūra sukūrė šviesoforo ženklinimo sistemą, kuri rodo konkretaus maisto ar gėrimo maistinę vertę ir padeda vartotojui nuspręsti, kaip dažnai jį valgyti ar gerti. Peržiūrėjęs savo tyrimo išvadas,

„Action on Sugar“ teigiama, kad 98 procentai tirtų gėrimų bus pažymėti raudona etikete dėl cukraus kiekio, o tai reiškia, kad jie turėtų būti vartojami tik retkarčiais arba kaip skanėstai, ir kad žmonės turėtų atidžiai apsvarstyti, kaip dažnai ir kiek šių gėrimų. jie vartoja.

Perspektyva

Vidutinėje Coca Cola skardinėje yra devyni arbatiniai šaukšteliai cukraus, o trečdalyje karštų gėrimų, įtrauktų į tyrimą, buvo bent toks kiekis. Komentuodamas šiuos rezultatus, veiksmų dėl cukraus pirmininkas, profesorius Grahamas Macgregoras sakė: „Tai dar vienas skandalingo cukraus kiekio, pridedamo į mūsų maistą ir gėrimus, pavyzdys. Nenuostabu, kad nutukimo lygis yra didžiausias Europoje“.

Praėjusiais metais tokios kompanijos kaip „Starbucks“, „Costa“ ir „Caffe Nero“ sulaukė kritikos dėl didelio riebalų ir cukraus kiekio kai kuriuose jų kalėdiniuose gėrimuose. Tačiau, kaip teigia „Action on Sugar“, nepaisant šios pastarojo meto kritikos, padėties gerinimo srityje buvo padaryta nedaug.

Tyrimo rezultatai

Iš viso tirtų karštų gėrimų ne namuose asortimento daugiau nei pusėje buvo nustatyta, kad cukraus kiekis viršija didžiausią rekomenduojamą suaugusiesiems ir paaugliams per dieną. Į didžiausių pažeidėjų dešimtuką patenka trys bendrovės: Star Bucks, Costa Coffee ir KFC. „Starbucks“ užėmė pirmąją vietą su karštais karštais vaisiais – vynuogėmis su chai, apelsinu ir cinamonu „Venti“, kurio vienoje porcijoje buvo 25 arbatiniai šaukšteliai cukraus.

Iš viso dešimtuko pozicijas užėmė septyni Starbucks karštų gėrimų produktai. „Costa Coffee“ užėmė dvi vietas dešimtuke, o jų „Chai Latte Massimo“ užėmė trečią vietą, kurioje vienoje porcijoje buvo 20 arbatinių šaukštelių cukraus. KFC užėmė devintą vietą su savo Mocha, kurios vienoje porcijoje yra 15 arbatinių šaukštelių cukraus. Toliau sąraše taip pat atsidūrė daugybė kitų įmonių, įskaitant Caffe Nero, Eat, Pret a Manger, McDonald’s, Greggs ir Lion.

Iš 131 tirto gėrimo tik trys neatitiko raudonos etiketės kriterijų, tai buvo „Costa Coffee’s Chocolate Babyccino“, „Mocha Cortado“ (valgyk) ir „Mocha Cortado“ (valgyk), kurių visuose yra trys arbatiniai šaukšteliai cukraus.

Apklausoje kiekvienas gėrimas buvo priskirtas vienai iš šešių kategorijų: karštas karštas vaisius, chai latte, baltas mokas, karštas šokoladas, mokka ir karamelinė latte. Šioje infografikoje pavaizduotas labiausiai maistingas gėrimas kiekvienoje kategorijoje, atsižvelgiant į cukraus kiekį porcijoje:

Oranžinė infografika, rodanti skirtingų firminių kavos rūšių cukrų

Kaip cukrus veikia mūsų sveikatą?

Ne visi cukrūs yra vienodi, o kai kurie pasisavinami greičiau nei kiti. Yra dvi pagrindinės cukraus kategorijos: cukrus, kuris natūraliai randamas maiste, ir laisvasis cukrus, kuris buvo dedamas į maistą. Cukriniu saldintuose gėrimuose yra daug greitai pasisavinamų laisvųjų cukrų, kurie, kaip įrodyta, skatina nutukimą, 2 tipo diabetą ir dantų ėduonį. Didelis cukraus suvartojimas yra susijęs su svorio padidėjimu tiek suaugusiems, tiek vaikams. Cukrus suteikia kalorijų, o per didelis suvartojamų kalorijų kiekis iš bet kokio šaltinio prisideda prie svorio padidėjimo.

Tačiau laisvasis cukrus suteikia nereikalingų kalorijų, nesuteikdamas jokių svarbių maistinių medžiagų, tokių kaip baltymai, skaidulos, vitaminai ir mineralai. Kai kurie mokslininkai taip pat mano, kad daug cukraus turinti dieta gali turėti įtakos tam tikrų hormonų, dalyvaujančių reguliuojant apetitą, atsaką. 2 tipo diabetas yra būklė, kai organizmas negali tinkamai reguliuoti gliukozės kiekio kraujyje. Paprastai hormonas, vadinamas insulinu, kontroliuoja gliukozės pasisavinimą, tačiau sergant 2 tipo cukriniu diabetu žmogaus cukraus kiekis kraujyje tampa per didelis dėl to, kad kasa nebegamina insulino arba tampa atspari šiam hormonui.

Cukraus vartojimas turi ir tiesioginių, ir tiesioginių sąsajų su 2 tipo cukriniu diabetu, o neseniai Tarptautiniame nutukimo žurnale paskelbtame tyrime teigiama, kad cukraus turintys gėrimai mažina jautrumą insulinui, taip pat skatina per didelį svorio augimą, o tai taip pat yra rizika. 2 tipo diabeto veiksnys. Didžiosios Britanijos dietologų asociacijos teigimu, didelis cukraus suvartojimas gali sukelti dantų ėduonį, dar vadinamą dantų ėduonimi.

Dantų ėduonis yra viena iš dažniausių problemų Jungtinėje Karalystėje, ir manoma, kad maždaug kas trečias turi tokią būklę. Dantų ėduonis išsivysto dėl to, kad burnoje esanti rūgštis puola dentiną ir dantų emalį, o tai galiausiai sukelia skylutes ir ertmes dantyse. Dantų ėduonies simptomai yra dantų skausmas ir padidėjęs jautrumas, spalvos pakitimas, nemalonus burnos kvapas ir nemalonus skonis burnoje. Galiausiai dėl dantų ėduonies žmogui gali tekti pašalinti dantį.

Ką daro Vyriausybė?

Praėjusią vasarą pasirodžius kalboms apie vyriausybės vaikų nutukimo strategiją, šalis vis dar nekantriai laukia radikalaus naujo Davido Camerono požiūrio kovojant su nesveika maisto ir gėrimų pramonės praktika. Buvo paminėtos kelios datos, susijusios su šios naujos strategijos išleidimu, tačiau dėl įsipareigojimų Europoje ministras pirmininkas atidėjo jos atskleidimą ir spėjama, kad ji gali būti paskelbta tik Velykoms.

Anot „Action on Sugar“, Davidas Cameronas pažadėjo tvirtą ir įrodymais pagrįstą planą, padėsiantį sustabdyti didėjantį vaikų nutukimo ir 2 tipo diabeto dažnį. Tačiau vis dar neaišku, ar prieštaringai vertinamas cukraus mokestis bus įtrauktas į strategiją, ar ne. Iki šiol mokestis, kuriam prieštaravo tam tikri maisto ir gėrimų pramonės veikėjai, nors jis buvo populiari sąvoka tarp tokių grupių kaip „Action on Sugar“ ir „Nacionalinis nutukimo forumas“ bei garsenybių kampanijos dalyvių, tokių kaip Jamie Oliveris, buvo dinamiškas judėjimas ant stalo ir nuo jo.

Neseniai buvo pranešta, kad ministras pirmininkas atmetė cukraus mokesčio idėją ir, matyt, planuoja įtikinti maisto pramonės narius sumažinti pridėtinio cukraus kiekį, vietoj to, kad jis bus įvestas ateityje. Ši ataskaita papiktino mokesčio šalininkus, o „Action on Sugar“ pirmininkas ir įkūrėjas profesorius Grahamas Macgregoras cukraus mokestį apibūdino kaip Davido Camerono „vieną galimybę įgyti palikimą“, o pasiūlymo atmetimą pavadino „kvaila“.

Situacija yra tokia, kad dabar, kai premjeras baigė derybas Europoje, naujoji nutukimo strategija greičiausiai bus paskelbta per kelias artimiausias savaites. Iki tol vartotojai, maisto ir gėrimų pramonė ir NHS, kurie visi nekantrauja pamatyti, kaip Davidas Cameronas paliks savo pėdsaką vidaus politikoje ir ką jis daro, kad kontroliuotų cukraus vartojimą ir su tuo susijusias sveikatos problemas, gali nieko kito, tik sėdėti ir laukti.

Ar neturėtume prisiimti atsakomybės už savo suvartojamo cukraus kiekį?

Galima teigti, kad veidmainiška trokštame savarankiškumo renkantis maistą, tuo pačiu tikėdamiesi, kad vyriausybė mus apsaugos nuo mūsų pačių. Be to, pernelyg patogu išskirti tam tikrą maistą ar maisto produktų grupę ir įvardinti juos kaip kaltininką. Ne taip seniai riebalai buvo laikomi sveikatos priešu, o mažai riebalų turintys produktai buvo parduodami ir laikomi leidimu mėgautis daug cukraus turinčiais skanėstais.

Tiesa ta, kad su cukraus mokesčiu arba be jo, dauguma mūsų žino, kad saldūs maisto produktai ir gėrimai turi daug cukraus ir turėtų būti vartojami saikingai. Nepaisant to, 25 arbatiniai šaukšteliai cukraus vienoje porcijoje bet kokio maisto ar gėrimo yra nepriimtini, todėl turėtų būti įgyvendintos privalomos gairės, siekiant apriboti gamintojams leidžiamą dėti cukraus kiekį arba geriau įspėti vartotojus apie cukraus kiekį maisto produktuose ir gėrimai.

Mūsų skonio receptoriai greitai prisitaiko prie mažesnio cukraus kiekio ir, neskaitant išorinių taisyklių, suvalgomo cukraus kiekį galime kontroliuoti tiesiog sumažindami racione daug cukraus turinčių maisto produktų ir gėrimų kiekį. Išlaikant budrumą…

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *