Naujasis vilties mokslas

sveikata

Depresijos ir nerimo epidemija tarp visų amžiaus grupių ir visame pasaulyje, o liūdesys, stresas ir nerimas pasiekia visų laikų aukštumas. Remiantis „Gallup“ 2022 m. pasaulinių emocijų ataskaita, šios situacijos tendencija blogėja.[i] Gallup pranešime pabrėžiamos trys svarbios, nerimą keliančios tendencijos.

  1. Žmonės turi daugiau neigiamos patirties ir mažiau teigiamų.
  2. Stresas, liūdesys ir nerimas yra aukščiausias užfiksuotas lygis.
  3. Žmonės nesijaučia pailsėję ir patiria mažiau džiaugsmo nei bet kuriuo kitu istorijos laikotarpiu.

Tai reiškia, kad įrankiai, kuriuos psichologija naudojo nuo pat savo įkūrimo, yra įrankiai, kurie mūsų neparengė. Maždaug 80% žmonių, sergančių depresija, atsinaujina[ii]. Nepaisant visko, ką mes padarėme, 80 % depresija sergančių žmonių vėl susirgo depresija. Norint tai suprasti, svarbiausia yra tai, kaip pranešama apie gydymo poveikį ir pastebimas atkryčių dažnis. Atkryčių dažnis (tų, kurie, atrodo, pasveiko, pasveiko ar palengvėjo, matas) yra svarbesnis nei gydymo sėkmės rodiklis. Vien todėl, kad depresijos ar nerimo gydymas buvo veiksmingas, dar nereiškia, kad jis ir toliau padės, kai gydymas bus baigtas. Galite gauti gerą gydymo efektą, tačiau kartu ir didelį atkryčių dažnį.

Kaip nurodoma „Gallop“ pranešime, nebuvo imtasi jokių prevencinių priemonių, kad būtų sustabdytos blogėjančios sąlygos. Nauji tyrimai ir mąstymo apie tai, ko reikia, būdai rodo, kad yra vilties – tiesiogine prasme. Naujas vilties ir vilties mokslas gali pakeisti tendenciją. Svarbiausia yra tiksliai suprasti, kas yra viltis, kuo ji yra unikali, ir priversti tą įgyvendinimą padėti jums.

Viltis yra vienintelė teigiama emocija, kuriai aktyvuoti reikia negatyvo ar netikrumo. Be niūrumo, vilties kibirkštis neužsidega. Mums nereikia vilties be liūdesio. Mažos vilties žmonės nesuvokia, kad negatyvumas ar netikrumas yra raginimas veikti – tai gali padėti pakeisti jų suvokimą apie situaciją. Jų suvokimas apie aplinkybes yra fiksuotas, todėl jie nuolat sutelkia dėmesį į negatyvą ir neginčija savęs. Priešingai, daug vilčių turintys žmonės žino, kad viltis yra suvokimo reguliavimas, leidžiantis tikėti, kad valdo ateitį. Jie tiki, kad ateityje galimas teigiamas rezultatas,[iii] kartu su to rezultato troškimu. Jie ieško būdų, kaip ugdyti teigiamus jausmus, kartu pramogaudami. Jie brangina santykius ir ieškos paramos siekdami savo tikslų. Didelės vilties žmonės yra pasirengę gyvenimo iššūkiams, o atpildas gaunamas iš tyrimų, rodančių, kad jie gyvens ilgiau, laimingiau ir sveikiau.[iv]

Psichologijos srityje daugiausia dėmesio buvo skiriama simptomų mažinimui, o ne priežasčių išgydymui, ir atkryčio prevencijai, kai tik simptomai buvo gydomi. Pagrindiniai metaanalizės tyrimai sutinka, kad norint tai padaryti, mums reikia geresnių gydymo intervencijų, kurios sumažintų atkrytį[v]. Norint sukurti veiksmingesnes gydymo intervencijas, mums reikia skirtingų mąstymo apie problemą būdų. Tačiau mes tyrinėjome žibintuvėlius, kurie nešviečia, o ne tuos, kurie nuolat šviečia.

Šis naujas požiūris padeda žmonėms daryti pokyčius, padedant patirti daugiau teigiamų emocijų. Jie tai daro, kol mokosi sumažinti negatyvumą. Tyrimai ne kartą rodo, kad šios teigiamos intervencijos gali būti veiksmingiausias metodas visame pasaulyje[vi].

Neigiamos ir teigiamos mintys paprastai būna nesubalansuotos, kai patiriamas stresas ir nerimas. Įsivaizduokite, kad tos neigiamos mintys yra kaip akmenukai, o teigiamos – kaip plunksnos. Mes išlikome kaip rūšis, nes išmokome nerimauti – taigi yra kažkas, ką mokslininkai vadina negatyvumo šališkumu. Mus traukia baimė dėl to, kas gali mus kažkaip įskaudinti. Laikui bėgant, mes akcentavome nerimą, o teigiamos emocijos tapo tik nerūpestingumu. Mes prie jų neužsibūname. Paprastai grįžtame prie nerimo dėl kito sąrašo dalyko. Kyla klausimas: ar plunksnos kada nors gali subalansuoti skalę? Ar jie gali tai pakreipti pozityvumo linkme? Trumpas atsakymas yra taip, bet iš pradžių jums reikės daug plunksnų.

Medicina ir tradicinės terapijos metodai išmušė neigiamas mintis nuo sūpuoklės ir neleido akmenukams kauptis, tačiau jie nieko neprideda prie plunksnų. Atsinaujiname, nes prie plunksnos pusės nėra pridėta nieko teigiamo.

Tai reiškia, kad teigiama psichologija ir viltis gali pasiūlyti kitą lygties pusę. Sukurta dirbti su medicininiais, tradiciniais ir alternatyviais gydymo metodais, pozityvumo įtraukimas į mūsų gyvenimą yra galimybė sujungti pozityviosios psichologijos išvadas su įrankių rinkiniu – nebandyti pakeisti to, kas yra.

Kai žinote, kaip subalansuoti svarstykles pašalinant neigiamas mintis, suteikdami daugiau pozityvumo, sulaikysite jas nuošalyje. Kitaip tariant, šis požiūris moko jus, kaip tikėtis. Tai buvo paslaptis tų, kurie nepasikartojo: jie nuolat papildydavo savo gyvenimus teigiamas emocijas ir išgyvenimus, kad atsvertų negatyvą. Išmokę reguliariai pašalinti mintis, jausmus, elgesį ir įsitikinimus, kurie juos slegia, ir įtraukdami tuos, kurie padidintų pozityvumą, jie išmoko išlikti viltingi.

Jei norite pridėti šiek tiek daugiau vilties į savo gyvenimą, čia yra trys dalykai, kuriuos galite padaryti norėdami pradėti.

Komentaras / Sąžiningas naudojimas

Viltis prideda jūsų gyvenimui plunksnų

Šaltinis: komentaras / sąžiningas naudojimas

1. Naudokite mikrotikslus. Išsikelkite tikslus, kurie leistų pasiekti rezultatų per 20 ar 30 minučių arba net iki 2 valandų. Maži tikslai (pvz., atsakyti į 3 el. laiškus per ateinančias 20 minučių; parašyti 500 žodžių per kitas 2 valandas; išplauti indus ir išvalyti virtuvę per ateinančias 30 minučių) yra būdai, padedantys susikaupti. Mikrotikslai teikia pasitenkinimą ir džiaugsmą įgyvendinus tikslą.

2. Išreikškite dėkingumą pažvelkite į kitus kiekvieną turimą galimybę ir peržiūrėkite kiekvieną dieną, nurodydami tris konkrečius įvykius, už kuriuos esate dėkingi, ir užsirašykite juos savo žurnale. Dėkingumas dažnai buvo vadinamas dorybių karaliene, o jo išreiškimo nauda padidina laimę, sveikatą ir pasitenkinimą gyvenimu, taip pat sumažina neigiamas emocijas ir sutrikdo funkcionavimą.[vii] Kadangi jis vienu metu gali padidinti ir sumažinti, tai yra viena iš puikių intervencijų, skatinančių viltį.

3. Galiausiai raskite būdų, kaip būti maloniems. Būti maloniam yra grįžtamojo ryšio kilpos dalis, kurią sukelia teigiamos emocijos ir kuri palengvina savijautą.[viii] Gerumas yra prosocialus poelgis, kuris daro tiek pat už mus, kiek ir dėl kitų. Kaip siūlo Scottas Adamsas: atminkite, kad nėra tokio dalyko kaip mažas gerumo aktas. Kiekvienas veiksmas sukuria bangavimą be logiškos pabaigos.

Šio straipsnio versija taip pat pateikiama „Infijoy“ svetainėje čia.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *