Įkraukite suplanuotą psichinės sveikatos dieną

sveikata

Apklausos rodo, kad JAV labai padaugėjo suaugusiųjų, kurie pranešė apie streso, nerimo, depresijos ir nemigos simptomus COVID-19 pandemijos metu, palyginti su apklausomis prieš pandemiją. Vienas iš būdų valdyti stresą ar psichinės sveikatos simptomus yra psichikos sveikatos diena.

Galbūt jau girdėjote šią frazę. Galbūt draugas ar kolega kalbėjo, kad reikia psichikos sveikatos dienos, bet ką tai reiškia?

Psichikos sveikatos diena – tai ribotas laikas, kai nevykstate įprastų pareigų, siekiant pasikrauti energijos ir atjauninti savo psichinę sveikatą. Tai tyčinis veiksmas, skirtas sumažinti kančią ir prastą nuotaiką bei motyvaciją, kartu gerinant požiūrį, moralę, funkcionavimą, efektyvumą ir bendrą savijautą.

Frazė „psichikos sveikatos diena“ yra šiek tiek klaidinga, nes tai gali būti ne viena diena. Jis gali būti naudojamas apibūdinti valandą, pusdienį ar net mėnesį nuo stresinių situacijų. Idealios trukmės taip pat nėra. Psichikos sveikatos diena turi būti pakankamai ilga, kad patirtų naudą, bet ne per ilga, kad ilgainiui kiltų daugiau problemų.

Psichikos sveikatos dienos nauda

Trumpam atsitraukę nuo pareigų ir streso, galite susikoncentruoti ir įkrauti smegenis bei kūną.

Keletas privalumų:

  • Sumažėjęs perdegimo jausmas

    Daugelis žmonių tam tikru gyvenimo momentu jaučiasi perdegę, nesvarbu, ar tai būtų vaikų priežiūra, ar senstantys tėvai, darbas ar kiti įsipareigojimai. Skirdami laiko ir susitelkite į save ar kitus dalykus, galite sumažinti perdegimo jausmą.

  • Pagerėjo moralė ir požiūris

    Psichikos sveikatos diena gali padėti žmogui atsigauti, patirti dėkingumą ir pagerinti nuotaiką bei požiūrį, sutelkiant dėmesį į dalykus, kurie teikia džiaugsmą.

  • Pagerintas atsparumas

    Atsparumas – tai gebėjimas greitai atsigauti po streso ar pokyčių, nesijaudinant ir neveikiant žalingai. Psichikos sveikatos dienos gali padėti nustatyti ribas ir lavinti įveikos įgūdžius, padedančius susidoroti su būsimu stresu.

  • Sumažėjusi izoliacija ir vienatvė

    Dažnai žmonės, kurie jaučiasi perdegę, praneša, kad jaučiasi labiau izoliuoti ir vieniši. Planavimas susitikti su draugu pietauti ar kokybiškai praleisti laiką su šeima per psichikos sveikatos dieną gali pagerinti ryšio su kitais jausmą.

  • Psichikos sveikatos krizių prevencija

    Žmonėms, turintiems psichikos sveikatos diagnozę, pvz., nerimą ar depresiją, psichikos sveikatos diena gali užkirsti kelią krizinėms situacijoms, pavyzdžiui, didelės depresijos epizodui ar panikos priepuoliui. Tai leidžia žmonėms nustatyti sveikas ribas ir iš draugų, šeimos narių ir kolegų pranešti, kaip jie jaučiasi ir ko jiems reikia.

  • Padidėjęs produktyvumas

    Trumpam atsitraukęs nuo pareigų, grįžęs žmogus gali tapti produktyvesnis ir efektyvesnis.

  • Sumažėjęs prezentavimas ir ilgalaikis pravaikštas

    Asmuo gali būti darbe arba atlikti savo kasdienes pareigas, bet neužsiimti. Šis atsijungimas kartais vadinamas prezenteizmu, kuris fiziškai pasirodo norint atlikti darbą, bet nevisiškai veikia. Ilgalaikis perdegimas ir stresas gali lemti ilgalaikį nebuvimą darbe arba net žmonių išėjimą iš darbo. Psichikos sveikatos dienos padidina įsitraukimą ir kruopštumą vykdant pareigas.

  • Pagerėjusi fizinė sveikata

    Lėtinis stresas gali sukelti miego, virškinimo, širdies sveikatos, svorio, uždegimo ir skausmo problemų. Tai taip pat neigiamai veikia lėtines ligas, tokias kaip diabetas ir vėžys. Psichikos sveikatos diena streso valdymui gali sumažinti simptomus ir padidinti dėmesį bei tikslo kryptį kitoms lėtinėms sveikatos sąlygoms.

Psichikos sveikatos dienos skirtos ne tik suaugusiems. Jie taip pat gali būti naudingi įrankiai saugant vaikų ir paauglių psichinę sveikatą.

Be pirmiau išvardytų privalumų, vaikai gali patirti:

  • Geresnis emocijų valdymas

    Leiskite vaikams paprašyti pertraukos, jei jie jaučiasi priblokšti. Pripažinkite, kad vaikai turi emocijas, kaip ir suaugusieji, ir kartais jiems sunku valdyti ar subalansuoti viską, kas vyksta jų gyvenime. Psichikos sveikatos diena moko vaikus kontroliuoti save ir būti savarankiškiems priimant sprendimus dėl savo sveikatos.

  • Plėtoti ribas

    Retkarčiais leidžiant surengti psichikos sveikatos dieną, vaikai gali išsiugdyti savo parametrus ir suderinti savo poreikius bei kitų poreikius. Tai taip pat padeda vaikams socialiai bendrauti su žmonėmis tinkamesniais būdais ir nustatyti, kada jiems reikia pasirūpinti savimi ir savo psichine sveikata.

  • Sumažinti stigmą

    Dažnai vaikai atspindi suaugusiųjų elgesį savo gyvenime. Matydami, kaip tėvai skiria dienas sau, vaikai supranta psichinės sveikatos svarbą ir jaučiasi mažiau gėdos ar gėdos, jei jiems reikia skirti psichikos sveikatos dienas.

Planuokite dieną

Psichikos sveikatos diena – tai daug daugiau nei vien tik išgerti latte ir nusnūsti. Arba miegoti iki pietų, o paskui be proto visą popietę naršyti socialinėje žiniasklaidoje. Tai paprasti būdai praleisti dieną, bet nepagerinti savo psichinės sveikatos.

Būkite sąmoningi dėl veiklos, kurią atliekate per psichikos sveikatos dieną, kad gautumėte visą naudą ir pagerintumėte savo sveikatą. Sukurkite dienos planą, kad nenutrūktumėte. Jei mintis apie planavimą jaučiasi didžiulė, nustatykite veiklą, kuri paskatins penkis pojūčius: regėjimą, uoslę, skonį, lytėjimą ir klausą.

Štai keletas dalykų, kuriuos būtų galima įtraukti į sveiką ir apgalvotą psichikos sveikatos dieną:

  • Atjunkite nuo socialinės žiniasklaidos.

    Tai atlaisvina laiko daryti dalykus, kurie buvo apleisti, ir leidžia savirefleksijai. Susisiekite su šeima ir draugais ir būkite visapusiškai dalyvaudami akimirkoje, kad galėtumėte patirti pasaulio grožį.

  • Peržiūrėkite tikslus.

    Apmąstykite pakeitimus, kuriuos atlikote arba planuojate atlikti. Skirkite laiko užsibrėždami pasiekiamus tikslus, kad pasiektumėte ilgalaikę sėkmę, pavyzdžiui, išvalykite netvarką iš savo namų kambario. Tai gali padidinti jūsų meistriškumo ir pasiekimų jausmą.

  • Būk kūrybingas.

    Pasinaudokite kūrybine savo smegenų puse darydami ką nors išradingo, kas teikia jums džiaugsmo. Tai gali būti tapyba, muzikos grojimas, darbas sode, kepimas ar dėlionės dėliojimas.

  • Būkite fiziškai.

    Judėkite, kad pažadintumėte savo kūną ir protą. Aerobiniai pratimai gali palengvinti depresijos niūrumą, sumažinti nerimo įtampą ir paskatinti atsipalaiduoti. Arba įjunkite muziką ir šokite virtuvėje. Judėjimas ir širdies susitraukimų dažnio didinimas yra naudingas jūsų fizinei sveikatai ir pagerins miego kokybę.

  • Praleiskite laiką lauke.

    Išeikite į lauką ir pajuskite elementus. Nusiaukite batus ant žolės, sėdėkite šalia arba braidžiokite vandenyje, stebėkite debesų darinius ar klausykitės vėjo medžiuose. Natūralūs elementai atgaivina kūną ir protą.

Psichikos sveikatos dieną lengviau pasakyti nei padaryti. Kai kurie žmonės nerimauja dėl to, ką pagalvos jų darbdaviai ar šeimos. Ar jie palaikys ar smerks? Daugumoje dalykų bendravimas yra labai svarbus. Kalbėkite apie psichinės sveikatos svarbą atliekant savo vaidmenis ir apie tai, kaip šiek tiek laiko gali tapti produktyvesniu, esamesniu ir sveikesniu.

Psichikos sveikatos dienos yra vienas iš būdų valdyti savo psichinę sveikatą. Yra daug kitų išteklių ir priemonių, padedančių susidoroti su nerimo, depresijos ir streso jausmais. Pasitarkite su savo sveikatos priežiūros komanda, jei nerimaujate dėl savo psichinės sveikatos.

Angela Theisen yra psichiatrijos ir psichologijos psichoterapeutė Eau Claire mieste, Viskonsine.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *