Spirulina nuo spuogų: mitų tiesa

Uncategorized

Spirulina pastaraisiais metais buvo siejama su įvairia nauda sveikatai, tačiau vienas iš labiausiai intriguojančių pasiūlymų yra tai, kad ji gali padėti esant spuogams. Šiame straipsnyje mes ištirsime šio teiginio tikrovę, klausdami, ar spirulina tikrai padeda nuo spuogų, ir jei taip, kaip?

Kas yra Spirulina?

Spirulina yra mikroskopinis siūlinis dumblis, kuris paprastai būna mėlynos/žalios spalvos. Jis jau seniai buvo pripažintas dėl savo maistinių savybių, o kadangi jame yra daugiau nei 150 skirtingų maistinių medžiagų, jis kartais vadinamas „visaverčiu“ maisto produktu.

Spirulinoje gausu ir baltymų, ir sveikųjų riebalų, joje yra daug gerai žinomų antioksidantų, tokių kaip beta karotinas ir vitaminas E, ir gausu naudingų mineralų. Nenuostabu, kad daugelis valdžios institucijų spiruliną vadina „supermaistu“.

Kaip Spirulina padeda nuo spuogų?

Pradėkime gilintis į spirulinos mokslą, kad pamatytume, kokie griežti tyrimai mums sako apie spirulinos poveikį odai, ypač kalbant apie spuogus.

Įtakoja riebalų gamybą

Spuogų šaknys yra jūsų odos liaukos, žinomos kaip „riebalinės liaukos“. Šios liaukos gamina medžiagą, vadinamą riebalais; riebi arba vaškinė medžiaga, kuri paprastai palaiko odą drėgną ir lanksčią. Mes visi – net ir asmenys be spuogų – gaminame tokią medžiagą.

Tačiau problemų kyla, kai susidaro per daug riebalų. Tai lemia klasikinę daugelio spuogų kenčiančių žmonių „riebią odą“. Dar blogiau, riebalų perteklius taip pat gali užsikimšti poras, o tai gali sukelti „dėmių“ arba „dūmų“ atsiradimą.

Įspūdingo tyrimo metu moterų grupė turėjo du beveik identiškus veido kremus, vienintelis skirtumas buvo tas, kad į vieną buvo pridėta spirulinos. Dalyviai nežinojo, kokį odos kremą jie naudoja, tačiau buvo paprašyta jį tepti du kartus per dieną 28 dienas. Registruojant rezultatus buvo nustatyta, kad „tik preparatas, kurio sudėtyje yra tiriamos veikliosios medžiagos, žymiai sumažino riebalų kiekį ant savanorio odos“.

Nors tai tik vienas eksperimentas, todėl į rezultatus reikia žiūrėti atsargiai, bent jau tokiomis aplinkybėmis atrodo, kad tai yra labai galingas būdas, kuriuo spirulina gali teigiamai paveikti spuogus.

Šis tyrimas ypač džiugina tai, kad jis parodo, kaip spirulina gali gydyti pagrindinę spuogų priežastį, o ne tik susidoroti su vienu ar dviem mažesniais simptomais.

Mažina Odos uždegimą

Jau matėme, kad per didelė riebalų gamyba vaidina pagrindinį vaidmenį spuogų atvejais. Tačiau yra dar vienas elementas, kurį verta apsvarstyti: uždegimas.

Kai riebalinės liaukos užsikemša, jūsų porose esančios bakterijos gali pradėti kauptis. Tai savo ruožtu veda prie to, kad organizmas pradeda uždegiminę reakciją, bandydamas susidoroti su mikrobais. Būtent dėl ​​šio uždegimo spuogai tampa raudoni ir patinę.

Įdomu tai, kad spirulina taip pat gali teigiamai paveikti šį elementą. Pavyzdžiui, mokslininkai pastebėjo, kad vartojant 2 gramus spirulinos per dieną 12 savaičių laikotarpiu, tiriamųjų alergijos sumažėjo, todėl uždegimas žymiai sumažėjo.

Todėl iki šiol atlikti tyrimai rodo, kad spirulina gali būti naudinga dviems iš svarbiausių spuogų atsiradimo būdų. Tačiau tai toli gražu ne visa istorija, kaip matysime…

Siūlo išskirtinį baltymų kiekį

Spirulina pasižymi išskirtinai dideliu baltymų kiekiu;  pagrindinė odos maistinė medžiaga.Tyrimai parodė, kad spirulinoje yra nuo 50% iki 70% baltymų pagal sausą masę. Tai yra stebėtinai aukštas lygis ir yra maždaug 3–4 kartus didesnis nei „klasikiniai“ baltymų šaltiniai, tokie kaip jautiena ar žuvis.

Baltymai atlieka daugybę skirtingų vaidmenų organizme. Vienas iš jų yra tai, kad jie naudojami kaip statybinė medžiaga raumenims, kolagenui ir, kaip jūs atspėjote, jūsų odai gaminti. Todėl norint, kad jūsų oda būtų sveika ir elastinga, labai svarbu užtikrinti, kad suvartojate pakankamai baltymų.

Nors nėra įrodymų, kad daug baltymų turinčio maisto vartojimas būtinai turės tiesioginės naudos nuo spuogų, tačiau jei oda bus putli, sveika ir jaunatviška, tai tikrai nepadarys jokios žalos.

Padeda pagerinti odos drėkinimą

Spirulinoje gausu nepakeičiamų riebalų rūgščių, kurios sudaro apie 11% jos sausos masės. Tai yra „gerieji“ riebalai, turintys daug teigiamos įtakos sveikatai, tačiau daugelis iš mūsų jų negauna pakankamai. Cheminės analizės parodė, kad iš šių riebalų rūgščių labiausiai dominuoja gama linoleno rūgštis – taip pat žinoma kaip γ-linoleno rūgštis arba GLA.

GLA buvo plačiai ištirtas atliekant griežtus mokslinius tyrimus ir parodė daugybę teigiamų sveikatos rezultatų, įskaitant odos kokybės pagerėjimą.

Viename tyrime, kuris vyko 10 savaičių, 45 savanoriai, kenčiantys nuo spuogų, vartojo 400 mg GLA per dieną. Tyrėjai įvertino jų spuogus tiek prieš tyrimo laikotarpį, tiek po jo ir pastebėjo, kad jų odos būklė žymiai pagerėjo, palyginti su placebo grupe. Jie padarė išvadą, kad GLA „gali būti naudojamas kaip [a] spuogų gydymui“.

Kitur Korėjos mokslininkai pastebėjo, kad pacientai, 12 savaičių vartoję GLA turtingą priedą, pajuto geresnį odos drėkinimą, o tai taip pat atsispindėjo mažesne odos išsausėjimu, sudirgimu ir niežėjimu.

Kartu tai yra jaudinantys rezultatai. Atrodo, kad spirulinoje esanti gama linoleno rūgštis padeda palaikyti odos sluoksnį, atsakingą už drėgmės sulaikymą, vadinamą raginiu sluoksniu. Taip oda išlieka sveikesnė, geriau drėkinama ir pagerėjo elastingumas. Toks poveikis gali būti naudingas sergantiems spuogais, bet ir visiems, kurie nori išlaikyti sveiką savo odą.

Palaiko ląstelių dalijimąsi

Ląstelės, sudarančios jūsų kūną, yra nuolatinio srauto būsenoje, senos ląstelės miršta, o naujos jas keičia. Šis procesas, žinoma, priklauso nuo ląstelių dalijimosi ir dauginimosi. Jūsų odos ląstelėms gali kilti ypatingas pavojus, nes viskas, nuo aplinkos teršalų iki kasdieninio įbrėžimo ir trynimo, gali pagreitinti ląstelių apykaitą. Būtent šis procesas taip pat padeda laiku užgyti įtrūkimams, įpjovimams ir kitoms nedidelėms žaizdoms.

Vienas iš daugelio teiginių apie spirulinos šlovę yra tai, kad joje yra išskirtinai daug vitamino B12, kuris, kaip žinoma, atlieka pagrindinį vaidmenį ląstelių replikacijoje, todėl padeda palaikyti optimalią odos ir plaukų būklę.

Todėl, kenčiantiems nuo spuogų, sveikas spirulinos vitamino B12 vartojimas taip pat gali padėti užtikrinti, kad jūsų oda greitai išgytų po bet kokių dėmių atsiradimo.

Siūlo stiprią antioksidacinę apsaugą

Spirulina gali padėti nuo spuogų dėl savo stiprių antioksidacinių savybių.Spirulina išties stebina savo antioksidacinėmis savybėmis. Pirma, dumbliai savo spalvą įgauna iš unikalaus pigmento, žinomo kaip „Phycocyanin“. Įrodyta, kad ši medžiaga, natūraliai neaptinkama jokiame kitame gyvame organizme, pasižymi stipriomis antioksidacinėmis savybėmis.

Tačiau kartu šį apsauginį poveikį dar labiau sustiprina kitos, vienodai stiprios medžiagos. Pavyzdžiui, spirulinoje gausu vitamino E ir beta karotino 40 kartų daugiau nei špinatuose.

Šios antioksidacinės savybės reiškia, kad spirulina gali apsaugoti jūsų odą nuo laisvųjų radikalų daromos žalos ir padėti išlaikyti jūsų odą jaunatvišką ir sveiką. Taip pat buvo pasiūlyta, kad šis išskirtinis antioksidantų apsaugos lygis taip pat gali padėti paaiškinti, kaip veiksmingai spirulina kovoja su uždegimu organizme.

Skatina odos elastingumą

44 savanorių grupei buvo pristatytos dvi skirtingos apsaugos nuo saulės priemonės – viena standartinė jau paruošta forma ir kita, į kurią buvo pridėta spirulinos. Nė vienas iš dalyvių nežinojo, kurią versiją gavo, tačiau buvo paprašyta naudoti tik jiems skirtą apsaugos nuo saulės priemonę įprastos vasaros veiklos metu.

Tyrimas truko 84 dienas, po to kiekvieno dalyvio odos būklė buvo įvertinta. Asmenys, vartoję antioksidantų turinčią spirulinos formulę, patyrė mažiau „kolageno degradacijos“, todėl jiems buvo naudingas pagerėjęs odos elastingumas.

Vėlgi, nors odos elastingumas nėra tiesiogiai susijęs su spuogais, jis dar labiau padidina bendrą spirulinos naudą odai.

Išvada

Internete gausu natūralių priemonių nuo spuogų. Deja, daugelis iš jų yra tik svajonės ir turi mažai arba visai neturi mokslinio pagrindo. Tačiau iki šiol surinkti įrodymai rodo, kad spirulina yra visiškai kitokia…

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *