Savižudybės krizė: kaip sukurti savo saugos planą

sveikata

Gali būti sunku paprašyti pagalbos, ypač ištikus nelaimei. Sunku aiškiai ar racionaliai mąstyti, kai tavo gyvenimas atrodo stulbinantis arba beviltiškas. Galite jaustis vieniši, tarsi nėra išeities, arba viskas niekada nepagerės. Kai kuriems žmonėms šie jausmai gali sukelti minčių apie savižudybę.

Pasak Ligų kontrolės centrų, savižudybės yra rimta JAV žmonių problema, savižudybių skaičius 2000–2018 m. 2020 m. apie 12,2 milijono suaugusiųjų amerikiečių rimtai galvojo apie savižudybę, 3,2 milijono planavo bandymą nusižudyti ir 1,2 milijono bandė nusižudyti.

Pripažindamas didėjančią psichikos sveikatos krizę, Kongresas neseniai priėmė Nacionalinį savižudybių karštosios linijos įstatymą, pagal kurį naujas triženklis skaičius – 988 – buvo priskirtas savižudybių ir krizių pagalbos linijos numeriui. Šeštadienį, liepos 16 d., nelaimės ištikti žmonės gali rinkti 988, o ne ankstesnį 10 skaitmenų numerį. Pakeitimas sukurtas pagal skubios pagalbos 911 programą, leidžiančią krizės ištiktiems žmonėms ieškoti paramos.

Krizės ar minčių apie savižudybę buvimas gali būti internuotas arba nuolatinis. Jei pagrindinė priežastis nebus gydoma, jūsų mintys apie savižudybę greičiausiai grįš. Jums gali būti nepatogu gydytis dėl psichikos sveikatos problemų. Tačiau tinkamai gydydami depresiją, piktnaudžiavimą narkotinėmis medžiagomis ar kitą esminę problemą, galėsite geriau jaustis gyvenime ir apsaugoti jus.

Nors karštoji linija 988 pagerins prieigą prie žmonių, kuriems reikia skubios kvalifikuotų konsultantų pagalbos, svarbu nustatyti įspėjamuosius artėjančios krizės ženklus. Sužinokite, kaip gauti pagalbos tarnybas savo bendruomenėje prieš ištikus krizei.

Saugos krizės planas yra rašytinių instrukcijų rinkinys, pvz., telefone išsaugotos pastabos, kurios padės jums padėti, kai iškyla psichikos nelaimė. Šio plano kūrimas, kai būsite geros nuotaikos, padės jums, kai viskas atrodys beviltiška ar slegianti, o galbūt nesugebėsite taip aiškiai ar racionaliai mąstyti.

Įspėjamieji pagalbos ženklai

Pirma, nustatykite ankstyvus įspėjamuosius ženklus, kad nesijaučiate gerai.

Nustatykite minčių, elgesio, emocijų pokyčius, kurie nebūdingi jūsų tipiškam aš:

  • Ar labiau izoliuojatės?
  • Ar pradėjote prarasti susidomėjimą dalykais, kurie jums patinka?
  • Ar jūs daugiau atrajojate ar esate irzlesni su aplinkiniais?

Žinodami savo įspėjamuosius ženklus, galėsite aktyviai mažinti psichikos sutrikimus, o ne laukti, kol pateksite į krizę.

Raskite įveikos strategijas

Tada nustatykite įveikos strategijas, kurias galite naudoti norėdami nukreipti mintis nuo to, kas vyksta. Tai gali skirti daugiau laiko sau, kad padarytumėte ką nors ypatingo, kas jums patinka, arba pasirūpintumėte savimi. Naudokite atsipalaidavimo metodus, tokius kaip gilus kvėpavimas, arba praktikuokite struktūrinius sąmoningumo pratimus. Kartais blaškymasis, pavyzdžiui, muzika ar meno kūrimas, gali sumažinti stresą ir leisti iš naujo nustatyti.

Nustatykite savo paramos sistemą

Jei įveikos strategijos neveikia, susisiekite su žmonėmis, su kuriais esate artimi. Gali būti sunku kalbėti apie savižudybės jausmus. Jūsų draugai ir šeimos nariai gali nesuprasti, kodėl taip jaučiatės. Vis tiek ištiesk.

Įsitikinkite, kad jumis besirūpinantys žmonės žino, kas vyksta. Žinojimas, kad kažkas yra šalia, kai tau to reikia, gali paguosti.

Taip pat galite sulaukti padrąsinimo iš savo garbinimo vietos, paramos grupių ar kitų bendruomenės išteklių. Ryšio ir palaikymo jausmas gali sumažinti psichinę kančią.

Profesionalios ir greitosios pagalbos tarnybos

Kai simptomai atrodo per dideli, svarbu žinoti specialistus ar agentūras, į kurias galite kreiptis krizės metu. Tai gali būti jūsų sveikatos priežiūros komanda arba terapeutas darbo valandomis. Taip pat tyrinėkite internetinius išteklius, tokius kaip Nacionalinis psichikos ligų aljansas arba Nacionalinis psichikos sveikatos institutas.

Kadangi krizės yra nenuspėjamos, skubios pagalbos arba krizių tarnybos yra prieinamos 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę, įskaitant krizių centrą, mobiliąsias krizių tarnybas ir karštąją liniją 988. Jei jums ar jūsų pažįstamam asmeniui gresia neišvengiama žala, nedelsdami skambinkite 911 arba vietiniu pagalbos numeriu.

Atminkite, kad savižudybės jausmai yra laikini. Jei jaučiatės beviltiški arba nebeverta gyventi, žinokite, kad gydymas gali padėti atgauti perspektyvą ir gyvenimas pagerės. Svarbu pripažinti, kad krizės metu gali būti sudėtinga aiškiai ar racionaliai mąstyti.

Krizių saugos planas yra geras vaizdinis priminimas apie jūsų įspėjamuosius ženklus, įveikos strategijas, paramos sistemą, profesionalias agentūras ir pagalbos tarnybas. Sukurtas rašytinis saugos arba krizių planas, pvz., orų ar nelaimių planas, gali užkirsti kelią krizei arba ją valdyti ir padėti išgelbėti gyvybę.

Vietinės paslaugos į Minesotą apima:

  • 988 karštoji linija

    Ši karštoji linija sujungs jus su krizių centru „Lifeline“ tinkle, esančiu arčiausiai jūsų vietos. Į jūsų skambutį atsilieps apmokytas krizių darbuotojas, kuris išklausys empatiškai ir nesmerkdamas. Krizės darbuotojas stengsis užtikrinti, kad jaustumėtės saugūs, ir nustatys galimybes bei informaciją apie psichikos sveikatos paslaugas jūsų vietovėje. Skambutis yra konfidencialus ir nemokamas.

  • „Horizon Homes Mobile Crisis Team“ visą parą veikianti krizių linija

    Ši krizės linija aptarnauja Blue Earth, Brown, Faribault, Freeborn, Le Sueur, Martin, Nicollet, Rice, Sibley ir Watonwan apskritis. Psichikos sveikatos krizių pagalbos ir išteklių galima gauti 25 valandas per parą, 7 dienas per savaitę skambinant 1-877-399-3040.

  • Pietų centrinis krizių centras

    Šis centras aptarnauja Blue Earth, Brown, Faribault, Freeborn, Le Sueur, Martin, Nicollet, Rice, Sibley ir Watonwan apskritis. Jį galima gauti numeriu 507-344-0621, kad gautumėte stabilizavimo krizinėje situacijoje ir mobiliąją krizių pagalbą.

  • Pietryčių Minesotos atsakas į krizę

    Ši paslauga teikiama Dodge, Fillmore, Goodhue, Hiustono, Mower, Olmsted, Steele, Wabasha, Waseca ir Winona apskrityse paskambinus 1-844-274-7472. Ši linija yra prieinama 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę, teikiant psichikos sveikatos krizių pagalbą ir išteklius.

  • Internetiniai ištekliai

    Naršykite Nacionalinio psichikos ligų aljanso, Nacionalinio psichikos sveikatos ir psichikos sveikatos instituto, Minesotos išteklius.

Patrick Bigaouette, MDyra psichiatrijos ir psichologijos psichiatras Mankato mieste, Minesotoje.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *