Savižudybė ne visada reiškia mirtį, tai gali būti jaučiamas palengvėjimas

sveikata

„Aš nenoriu mirti. Aš tiesiog nenoriu gyventi.”

Šis teiginys atspindi daugybę pokalbių tarp psichikos sveikatos specialistų ir pacientų, galvojančių apie savižudybę. Kaip slaugos teikėjas, mylimas žmogus, tėvas ar draugas, girdėti šį pareiškimą kelia siaubą. Tačiau tai gali būti vertinama kaip vilties ženklas. Jūsų artimieji gali nenorėti mirti. Jie gali tiesiog norėti palengvėjimo.

Dažnai žmonės, galvojantys apie savižudybę, mano, kad tai būdas nutraukti patiriamą emocinį ar fizinį skausmą arba išspręsti stresinę gyvenimo patirtį. Raktai, padedantys artimiesiems – priminti jiems, kad savižudybė yra nuolatinis nuolatinių iššūkių sprendimas, yra daug alternatyvų, kaip palengvinti jų patiriamas kančias, o jūs esate tam, kad juos palaikytumėte.

Norėdami suprasti šį jausmą, pagalvokite apie atvejį, kai jautėtės priblokšti situacijos, jausmo ar pojūčio. Priklausomai nuo aplinkybių, jūs negalėjote aiškiai mąstyti, bendrauti ar nematyti. Tokiu būdu depresijos, fizinių ligų ir niokojančio gyvenimo streso simptomai užkerta kelią žmogaus gebėjimui patirti džiaugsmą, malonumą ar net rasti žingsnių skausmui nutraukti.

Vadovaukitės šiais patarimais, kad padėtumėte artimiesiems, kurie patiria psichikos sveikatos krizę:

  • Išsilavinti sau ir kitiems apie daugybę gydymo būdų, kaip sumažinti ir pašalinti simptomus, didinančius savižudybės riziką. Skaitykite apie savižudybės požymius ir simptomus.
  • Paklausk nepatogūs, bet tiesioginiai klausimai, tokie kaip: „Ar galvojate apie savižudybę“ arba „Ar galvojate apie savęs žalojimą? Klausimas apie mintis apie savižudybę ar savižudybės jausmus neprivers ką nors daryti savęs naikinančio. Suteikus galimybę pasikalbėti apie jausmus, gali sumažėti savižudiškų jausmų veiksmų rizika.
  • Įtikinti savo mylimam žmogui, kad gautumėte pagalbą. Negalite reikalauti, kad jis ar ji gautų pagalbą, bet galite paklausti: „Ar eisi su manimi pagalbos“ arba „Ar leisi man padėti gauti pagalbos? Jei tai nepadeda, skambinkite Nacionaline savižudybių prevencijos karštąja linija 1-800-273-TALK (8255).
  • Nurodykite į atitinkamus išteklius jūsų vietovėje. Tai gali būti Nacionalinė savižudybių prevencijos karštoji linija, vietinis krizių centras, vietinis psichikos sveikatos specialistas arba ligoninės skubios pagalbos skyrius. Idealiu atveju jūs palydėtumėte savo mylimąjį į atitinkamą šaltinį.

Jei kas nors sako, kad galvoja apie savižudybę, arba elgiasi taip, kad manote, kad asmuo gali nusižudyti, nesureikšminkite to ir neignoruokite situacijos. Daugelis žmonių, kurie nusižudo, tam tikru momentu išreiškė ketinimą.

Galite nerimauti, kad per daug reaguojate, bet jūsų draugo ar mylimo žmogaus saugumas yra svarbiausias. Nesijaudinkite dėl santykių įtempimo, kai kyla pavojus kažkieno gyvybei. Skambinkite 911, jei jūsų mylimam žmogui gresia neišvengiamas pavojus ir jis atsisako pagalbos.

Kai sveikatos priežiūros specialistai, draugai ar šeimos nariai sužino apie žmogų, turintį minčių apie savižudybę, jie gali veikti. Jei jūs ar jūsų pažįstamas galvoja apie savižudybę, susisiekite ir paprašykite pagalbos. Yra vilties.

Angela Thoreson yra licencijuotas nepriklausomas klinikinis socialinis darbuotojas psichiatrijos ir psichologijos srityje Ostine, Minesotoje.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *