Rėmuo: ką daryti, kai nudegimas tampa našta

sveikata

Gausus valgis, po kurio nusnūsta, naujas aštrus receptas arba aptemptų drabužių dėvėjimas kai kuriems žmonėms gali sukelti nedažną rėmenį arba į gerklę patekusios rūgšties pojūtį. Tačiau kai deginantis skausmas kartojasi dažnai arba sutrikdo įprastą veiklą, laikas pasikalbėti su savo sveikatos priežiūros paslaugų teikėju apie rėmenį.

Rėmuo priežastis

Deginimo pojūtis arba skausmas ar diskomfortas už krūtinkaulio yra žinomas kaip rėmuo. Kai skrandžio rūgštis grįžta į stemplę, vamzdelį, kuriuo maistas iš burnos patenka į skrandį, atsiranda rėmuo.

Paprastai, kai ryjate, raumenų juosta aplink stemplės apatinę dalį atsipalaiduoja, kad maistas ir skystis galėtų patekti į skrandį. Pavalgius ar išgėrus raumuo vėl įsitempia. Jei raumenys susilpnėja arba atsipalaiduoja neįprastai, skrandžio rūgštis gali tekėti atgal į stemplę, žinoma kaip rūgšties refliuksas, ir sukelti rėmenį.

Kai kurie vaistai ar būklės, pavyzdžiui, centrinis nutukimas, kuris yra per didelis riebalų kaupimasis pilvo srityje, gali turėti įtakos raumenų įsitempimui ir leisti daugiau rūgšties patekti į stemplę.

Stemplės gleivinė yra jautri rūgštims, nes nėra apsaugota kaip skrandžio gleivinė. Paprastai rėmenį patyrę žmonės nukenčia, kai rūgštis iš skrandžio patenka ten, kur jos neturėtų būti, arba laiku nepašalinama iš maisto vamzdžio.

Simptomai taip pat gali atsirasti, jei susilpnėja žarnyno gleivinės apsauginis mechanizmas, kuris gali atsirasti vartojant nereceptinius vaistus, tokius kaip nesteroidiniai vaistai nuo uždegimo, tokie kaip aspirinas ar ibuprofenas.

Rėmuo simptomai

Rėmuo simptomai, tokie kaip deginantis skausmas krūtinėje, dažniausiai pasireiškia pavalgius arba naktį. Galite pastebėti, kad skausmas sustiprėja gulint ar pasilenkus.

Žmonės gali patirti įvairių tipų simptomus, susijusius su rėmuo, įskaitant:
  • Epigastrinis skausmas

    Tai yra deginimo pojūtis tiesiai po šonkauliu.

  • Globuso sensacija

    Tai gumbo ar pilnumo pojūtis gerklėje, sausas kosulys arba nuolatinis gerklės valymas.

  • Vandens nešvarumai

    Tai yra padidėjęs seilėtekis arba per didelis seilių kiekis, kuris gali sukelti halitozę arba blogą burnos kvapą ir padidinti ertmių atsiradimo riziką.

  • Rijimo sunkumas

    Tai gali sukelti ilgalaikis rūgšties poveikis.

Jei rėmuo ir rūgšties refliuksas pasireiškia dažniau du ar daugiau kartų per savaitę ir trukdo kasdieninei veiklai, tai paprastai laikoma gastroezofaginio refliukso liga arba GERL. Jūsų sveikatos priežiūros paslaugų teikėjas gali diagnozuoti GERL, įvertinęs simptomus arba atlikdamas testus.

Rėmuo gydymas

Kaip žmonės patiria skirtingus rėmens simptomus, skirtingi gydymo būdai gali palengvinti simptomus.

Nereceptiniai vaistai gali palengvinti rėmens simptomus. Apsvarstykite šių tipų vaistus:
  • Antacidiniai vaistai

    Šie vaistai greitai padeda neutralizuoti skrandžio rūgštį, tačiau jie negali išgydyti uždegusios stemplės. Pavyzdžiui, Milk of Magnesia, Mylanta ir Rolaids.

  • H-2 receptorių antagonistai arba H2RA

    Tokio tipo vaistai neveikia taip greitai, kaip antacidiniai vaistai, tačiau jie gali padėti ilgiau. Pavyzdžiai yra famotidinas (Pepcid), Tagamet ir ranitidinas (Zantac).

  • Protonų siurblio inhibitoriai arba PSI

    Šie vaistai gali sumažinti skrandžio rūgštingumą iki 24 valandų. Pavyzdžiai yra lansoprazolas (Prevacid 24HR) ir omeprazolas (Prilosec OTC).

Jei nereceptiniai gydymo būdai neveikia arba jų reikia nuolat, svarbu kreiptis į savo sveikatos priežiūros paslaugų teikėją. Receptai ar kitos gydymo galimybės gali būti pasirinkimas.

Gyvenimo būdo pakeitimai taip pat gali palengvinti rėmens simptomus. Apsvarstykite šiuos gyvenimo būdo pakeitimus:
  • Išlaikyti sveiką svorį.

    Perteklinis svoris spaudžia pilvą, stumia skrandį ir rūgštis vėl patenka į stemplę.

  • Venkite aptemptų drabužių.

    Tai gali padaryti spaudimą jūsų pilvui ir raumenims aplink stemplės dugną.

  • Venkite gulėti po valgio.

    Palaukite bent tris valandas po valgio, kad atsigultumėte.

  • Venkite vėlyvo valgio.

    Suplanuokite valgymo laiką taip, kad prieš einant miegoti būtų dvi ar keturios valandos.

  • Dažniau valgykite mažesnes porcijas.

    Venkite valgyti didelių patiekalų, dėl kurių skrandis plečiasi.

  • Pakelkite lovos galvą.

    Jei naktį arba miegodami jaučiate rėmenį, pakelkite lovos galvą 4–6 coliais. Tai galima padaryti padėjus kaladėles po kojomis ties lovos galvute arba įkišus pleištą tarp čiužinio ir spyruoklės, kad pakeltumėte kūną virš juosmens. Pridėti daugiau pagalvių paprastai nėra veiksminga, nes gali padidėti spaudimas skrandžiui.

  • Venkite rūkyti.

    Stenkitės nebūti šalia tabako dūmų.

  • Apriboti alkoholio vartojimą.

    Alkoholio vartojimas gali sudirginti stemplę ir skrandį.

  • Venkite nesteroidinių vaistų nuo uždegimo.

    Venkite šių vaistų, nebent tai rekomendavo jūsų sveikatos priežiūros paslaugų teikėjas. Pavyzdžiui, aspirinas, ibuprofenas arba naproksenas.

  • Venkite maisto produktų, kurie sukelia rėmenį.

    Maisto produktai, kurie sukelia rėmenį, gali skirtis nuo kitų. Laikykite dienoraštį ir pažymėkite, kokie maisto produktai sukelia simptomų padidėjimą. Maisto produktai, kurie sukelia simptomus, yra šaltmėtės, pipirmėtės, pomidorai ir pomidorų produktai, citrusiniai vaisiai, kofeinas, gazuoti gėrimai, riebus maistas ir aštrus maistas.

Rėmuo ir rūgšties refliuksas gali turėti įtakos įvairaus amžiaus žmonėms dėl streso, gyvenimo būdo ir kitų veiksnių. Kai rėmens simptomai tampa našta, pasitarkite su savo sveikatos priežiūros paslaugų teikėju apie geriausią būdą kontroliuoti simptomus.

Harika Balagoni, MBBS, specializuojasi gastroenterologijos ir hepatologijos srityse, įskaitant virškinimo priežiūrą, La Crosse mieste, Viskonsine.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *