Menkių kepenų aliejaus nauda sveikatai

Uncategorized

Kaip rodo pavadinimas, menkių kepenų aliejus yra aliejus, paimtas iš menkių šeimos žuvų kepenų. Menkių kepenų aliejus yra labai turtingas omega 3 nepakeičiamųjų riebalų rūgščių EPA (eikozapentaeno rūgšties) ir DHR (dokozaheksaeno rūgšties) šaltinis.

Šiuo metu JK kiekvienam rekomenduojama suvalgyti dvi porcijas žuvies per savaitę, bent viena iš šių porcijų turi būti riebi. Viena porcija lygi 140 g. Riebioms priskiriamos lašišos, skumbrės, švieži tunai, sardinės, sardinės, upėtakiai ir silkės.

Manoma, kad, deja, tik maždaug trečdalis mūsų pasiekia šią rekomendaciją, o tai reiškia, kad daugelis iš mūsų nesuvalgo pakankamai pagrindinių maistinių medžiagų, kad palaikytų optimalią sveikatą. Menkių kepenų aliejaus poveikis yra naudingas visiems, tačiau šie rezultatai sustiprėja tiems, kurie su maistu suvartoja mažai žuvies ir jūros gėrybių.

Dėl to daugelis iš mūsų pasirenka papildyti žuvų taukus, tokiais kaip menkių kepenų aliejus, kad pagerintų savo sveikatą.

Skaitykite toliau, kad sužinotumėte, kodėl menkių kepenų aliejus mitybos ekspertų yra laikomas vienu geriausių papildų, kuriuos galite vartoti.

Kokia yra menkių kepenų aliejaus nauda sveikatai?

Menkių kepenų aliejus turi daug naudos sveikatai. Jie apima:

Kova su uždegimu

Menkių kepenų aliejus turi daug įrodytų naudos sveikatai.Daugelis labai gerbiamų mokslininkų mano, kad lėtinis uždegimas yra daugelio Vakarų pasaulyje dažniausiai pasitaikančių ligų, tokių kaip vėžys, širdies ligos, diabetas ir demencija, priežastis. Manoma, kad dieta, kurioje per daug omega 6 ir nepakankamai omega 3, prisideda prie šio lėtinio uždegimo.

Įprasta vakarietiška dieta yra perpildyta omega 6 dėl didelio polinesočiųjų aliejų, esančių perdirbtuose ir keptuose maisto produktuose, suvartojimo. Šią problemą apsunkina mažas riebios žuvies, linų sėmenų ir graikinių riešutų, kurie yra geri omega 3 šaltiniai, suvartojimas.

Tyrimai parodė, kad Vakarų šalyse omega 6:3 santykis yra maždaug 15-20:1. Buvo įrodyta, kad daug mažesnis santykis (4:1) yra susijęs su mirtingumo dėl visų priežasčių sumažėjimu 70%. Paprasčiau tariant, kasdienis žuvų taukų tiekimas kartu su kepto ir perdirbto maisto kiekio mažinimu galėtų būti geriausias gyvenimo būdo pokytis, kurį galima padaryti kovojant su daugybe lėtinių ligų, kurios, deja, tapo pernelyg dažnos.

Pažinimo funkcijos

Moksliškai įrodyta, kad DHR padeda palaikyti normalią mūsų smegenų veiklą. Įrodyta, kad pagal pažinimo funkciją DHA:

Sumažinkite agresijos epizodus – Įrodyta, kad sveikiems žmonėms šie esminiai riebalai mažina agresiją reaguojant į stresines situacijas. Be to, įrodyta, kad jaunų vyrų agresija per 12 savaičių sumažėjo, kai anksčiau buvo agresija. Šie privalumai buvo pastebėti vartojant atitinkamai 1,5 g ir 672 mg DHR paros dozes.

Pagerinti atmintį ir mokymąsi – Klinikiniai tyrimai parodė, kad DHA skatina atskaitos ir darbinės atminties naudą. Kitas tyrimas parodė, kad jaunų suaugusiųjų, vartojusių mažai žuvies, kasdienis žuvų taukų papildymas pagerino atminties išsaugojimą ir reakcijos laiką. Vyresnio amžiaus žmonėms taip pat buvo nustatytas ryšys tarp DHR koncentracijos ir žodinio sklandumo.

Pagerinti depresijos simptomus – Atsitiktinių imčių kontrolinių tyrimų, atliktų 2009 m., metaanalizės duomenys rodo, kad kasdienis DHR vartojimas veiksmingai pagerina depresijos simptomus žmonėms, sergantiems sunkia depresija, bet ne silpna depresija. Metaanalizė yra plačiai laikoma mokslinių įrodymų viršūne, nes ji sulygina daugybės mažesnių tyrimų, kuriuose nagrinėjamas tas pats konkretus tyrimo klausimas, rezultatus. Taip pat manoma, kad žuvų taukai veikia sinergiškai su kitais vaistais nuo depresijos.

Sumažinti pažinimo nuosmukį – Didesnis žuvies ir jūros gėrybių suvartojimas yra susijęs su sumažėjusia rizika susirgti demencija. Taip pat manoma, kad EPA padeda išsaugoti smegenų masę senstant.

Sumažinkite ADHD simptomus – Įrodyta, kad papildai, kuriuose gausu tiek EPA, tiek DHR, šiek tiek pagerina vaikų ADHD simptomus. Analizės taip pat rodo, kad ši nauda yra didesnė vaikams, kurių pradinis EPA lygis kraujyje yra mažesnis.

Vizija

Taip pat moksliškai įrodyta, kad DHR prisideda prie akių sveikatos palaikymo. Manoma, kad DHA padeda regėjimui palaikyti kapiliarų vientisumą, kovoti su uždegimu ir sumažinti su akimis susijusių patologijų atvejus. Kasdienis DHR suvartojimas taip pat yra labai svarbus kūdikiams, nes šios nepakeičiamos riebalų rūgštys prisideda prie normalaus regėjimo vystymosi per pirmuosius 12 gyvenimo mėnesių.

Širdies sveikata

Menkių kepenų aliejus gali padėti išlaikyti jūsų širdį sveiką.Moksliškai įrodyta, kad omega 3 riebalų rūgštys EPA ir DHR padeda normaliai funkcionuoti širdies ir kraujagyslių sistemai.

Aukštas trigliceridų kiekis kraujyje yra širdies ligų rizikos veiksnys. Nuolat buvo įrodyta, kad žuvų taukai žymiai sumažina trigliceridų kiekį kraujyje (iki 30%) asmenims, kenčiantiems nuo chroniškai padidėjusio lygio. Tai kliniškai reikšminga, todėl buvo patentuota kaip Lovaza, kuri yra omega 3 etilo esterio forma, turinti labai aukšto grynumo EPA ir DHR.

Laikydamiesi kraujo žymenų temos, mažas DTL („gerojo“) cholesterolio kiekis ir didelis MTL („blogojo“) cholesterolio kiekis taip pat yra širdies ligų rizikos veiksniai. Įrodyta, kad omega 3 riebalai ištaiso šį disbalansą.

Be to, buvo įrodyta, kad žuvų taukai atpalaiduoja kraujagysles. Tai dažnai padeda normalizuoti kraujospūdį asmenims, sergantiems hipertenzija.

Remiantis šiais įrodymais, kiekvienas, siekiantis palaikyti širdies sveikatą, turėtų žiūrėti tik į žuvų taukus, kad apsaugotų svarbiausių kūno raumenų sveikatą.

Baltymų sintezė vyresnio amžiaus žmonėms

Įrodyta, kad omega 3 papildai yra naudingi vyresnio amžiaus žmonių raumenų masei. Sarkopenija yra su amžiumi susijęs raumenų masės mažėjimas, kurį sukelia daug sudėtingų veiksnių.

Vienas iš šių veiksnių yra didelis uždegimo lygis, kuris neigiamai veikia mūsų gebėjimą auginti raumenis ir gali pagreitinti raumenų nykimą. Nenuostabu, kad buvo įrodyta, kad žuvų taukų papildymas pagerina vyresnio amžiaus žmonių kūno sudėtį. Turėdami aukštą raumenų ir jėgos lygį iki senatvės, bus labai svarbu išlaikyti gyvenimo kokybę ir nepriklausomybę.

Vaisiaus vystymasis

Moksliškai įrodyta, kad DHR prisideda prie normalaus vaisiaus ir krūtimi maitinamo kūdikio smegenų ir regėjimo vystymosi. Todėl labai svarbu, kad nėščios ir neseniai pagimdžiusios moterys gautų reguliarų ir gausų omega 3 riebalų kiekį, kuris padėtų išlaikyti savo vaiką.

Vitaminas A

Menkių kepenų aliejus išsiskiria iš kitų aliejų tuo, kad jame yra ne tik didelis EPA ir DHR kiekis, bet ir gausus vitaminų A ir D šaltinis.

Vitaminas A atlieka įvairias funkcijas organizme, pavyzdžiui:

• Prisideda prie normalios geležies apykaitos
• Gleivinių membranų priežiūra
• Odos sveikata
• Imuninės funkcijos palaikymas
• Akių sveikatos palaikymas
• Pagalba ląstelių specializacijos procesui

Nors žinoma, kad omega 3 riebalai (ypač DHR) turi įtakos vaisiaus pažintiniam ir regėjimo vystymuisi, didelis vitamino A kiekis gali reikšti, kad menkių kepenų aliejus netinka nėščiosioms ar norinčioms pastoti.

Jei taip yra, protingas pasirinkimas būtų alternatyvus papildas, pvz., omega 3, krilių aliejus arba lašišų aliejus. Šiuose papilduose yra daug EPA ir DHR, tačiau nėra vitamino A (arba vitamino D).

Vitaminas D

Menkių kepenų aliejus yra puikus priedas, kurį galima vartoti ištisus metus, bet juo labiau rudens ir žiemos mėnesiais. Taip yra todėl, kad jame yra palyginti daug vitamino D. Šios svarbios maistinės medžiagos yra tik nedaugelyje maisto produktų, tokių kaip kiaušinių tryniai, žuvis ir spirituoti produktai.

Laimei, pavasarį ir vasarą galime susintetinti pakankamai vitamino D, veikiant saulės spinduliams. Tačiau rudenį ir žiemą mūsų oda nėra veikiama pakankamai saulės spindulių, kad patenkintų mūsų poreikius. Tai yra pagrindinė problema, ypač JK, ir nenuostabu, kad vitamino D trūkumas yra labiausiai paplitęs išsivysčiusiose šalyse.

Tai paskatino JK vyriausybę rekomenduoti visiems rudens ir žiemos sezonus papildyti vitaminu D. Tai taip pat yra rimta priežastis, nes vitaminas D atlieka svarbų vaidmenį įvairiose kūno funkcijose, pvz.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *