Geriausi papildai nuo nuovargio | Tiesiog papildai

sveikata

Ar jums sunku ryte išlipti iš lovos? Ar dieną jaučiatės neryškus, ar manote, kad nuovargis turi įtakos jūsų darbui? Jei taip, tada šis vadovas skirtas jums.

Jums gali būti palengvėjimas išgirdęs, kad yra stebėtinai daug natūralių ingredientų, kurie, kaip manoma, palaiko sveiką energijos lygį.

Dar geriau, skirtingai nuo daugelio nereceptinių sprendimų, kai kurie geriausi papildai nuo nuovargio per dešimtmečius buvo saugūs ir veiksmingi.

Taigi nuo ko pradėti, kai kalbame apie geriausius papildus nuo nuovargio?

Rodiola

Rhodiola rosea (dažnai vadinama tiesiog „rodiola“) yra trumpas, žydintis augalas, kuris auga lauke arktiniuose pasaulio regionuose. Jis buvo naudojamas kaip žolinis vaistas ištisas kartas, dažniausiai padedantis kontroliuoti lengvo nerimo ir dažnai jį lydinčio miego praradimo atvejus. Be to, daugybė tyrimų taip pat parodė, kad tinkama rodiolės dozė gali padėti sumažinti psichinio nuovargio jausmą.

Puikus pavyzdys buvo 100 savanorių, kuriuos kankino nuolatinis nuovargis. Kiekvienam asmeniui buvo paskirta 400 mg rodiolės per dieną, reguliariai tikrinant jų psichinį ir fizinį nuovargį.

Jau po savaitės gydymo pradėjo matytis pagerėjimai, o per aštuonių savaičių tyrimo laikotarpį jie didėjo. Tyrimą vykdę mokslininkai padarė išvadą, kad rodiola yra „veiksmingas gydymas asmenims, kenčiantiems nuo ilgalaikio ar lėtinio nuovargio“.

Tai toli gražu ne vienintelis teigiamas rezultatas. Kita tyrėjų grupė nusprendė atlikti vadinamąją „metaanalizę“. Atliekant tokį tyrimą, daugelio ankstesnių tyrimų rezultatai sujungiami ir lyginami. Dėl didelio naudojamų rezultatų kiekio tokie tyrimai duoda itin tikslių išvadų. Dėl to „metaanalizė“ dažnai apibūdinama kaip „auksinis mokslinio tyrimo standartas“. Šioje konkrečioje metaanalizėje buvo tiriami įvairūs papildai ir vaistažolių preparatai, kurie, kaip teigiama, mažina nuovargį, siekiant įvertinti, kiek įtikinami įrodymai.

Kalbant apie rodiolę, jų išvados parodė „stiprų mokslinį įrodymą“, kad jis gali „pagerinti dėmesį, pažinimo funkcijas ir protinį darbą“. Dar geriau, kad nebereikės vykti į Arktį, kad išsivirti savo žolelių. Vietoj to, šiais laikais kruopščiai išgrynintus rodiolos papildus galima įsigyti iš specializuotų tiekėjų visoje šalyje.

Acetil-L-karnitinas

Acetil-l-karnitinas yra priedas, dažniausiai susijęs su kūno rengybos pramone. Pavyzdžiui, tyrimai parodė, kad tinkama dozė gali pagerinti fizinę veiklą. Daugelis kūno rengybos entuziastų taip pat mano, kad l-karnitinas gali pagreitinti svorio metimą, kai naudojamas kartu su tinkama mankštos programa ir kalorijų turinčia dieta.

Tačiau įdomiau, kad kai kurie tyrimai taip pat parodė, kad l-karnitinas gali padėti sumažinti nuovargį ir pagerinti ištvermę. Poveikis atrodo ypač stiprus vyresnio amžiaus žmonėms, kuriems natūraliai gali trūkti dėl sumažėjusios sintezės organizme.

Viename tyrime 66 vyresni asmenys buvo suskirstyti į dvi vienodo dydžio grupes. Viena pusė savanorių gavo 2 gramus l-karnitino per dieną, o kita pusė gavo placebą. Buvo atlikta daugybė tyrimų, apimančių viską nuo pratimų atlikimo iki kraujo tyrimo. Remiantis ankstesniais tyrimais, l-karnitino grupė pastebėjo ėjimo greičio, cholesterolio ir kūno riebalų kiekio pagerėjimą. Tačiau čia svarbiau buvo tai, kad buvo pastebėti „reikšmingi skirtumai“ tiek psichinio, tiek fizinio nuovargio lygiuose.

Įsigykite acetil-l-karnitino čia

Ženšenis

Ženšenis – tai papildų, gaunamų iš Panax augalo šaknų, pavadinimas. Ženšenis daugelį metų buvo naudojamas kaip tradicinis vaistažolių preparatas ir laikomas vienu populiariausių maisto papildų visame pasaulyje. Dalis šio populiarumo priežasčių yra žinomi pažinimo pranašumai.

Siekiant patikrinti ženšenio poveikį nuovargiui, 12 savaičių savanoriams buvo skirtas Sibiro ženšenis arba placebas. Ir prieš tyrimą, ir po jo kiekvienas dalyvis užpildė klausimynus, skirtus jų psichologinei gerovei ir miego kokybei įvertinti.

Savo išvadas atlikę mokslininkai nustatė, kad grupė, vartojanti ženšenį, „žymiai pagerėjo“ įvairių rodiklių, įskaitant budrumą, atsipalaidavimą ir apetitą, atžvilgiu. Priešingai, placebo grupėje tokių pagerėjimų nepastebėta.

Mūsų pačių Sibiro ženšenio papildas yra specialiai sukurtas taip, kad sumažintų nuovargį ir nuovargį bei skatina normalią protinę veiklą.

Įsigykite ženšenio čia

Vitaminas D

Istoriškai vitaminas D buvo labiausiai susijęs su tvirto skeleto palaikymu. Pagrindinis vitamino D vaidmuo yra padėti pasisavinti kalcį iš jūsų dietos; vienas iš svarbiausių mineralų kaulų sveikatai.

Tačiau pastaraisiais dešimtmečiais ekspertai pradėjo suprasti, kad vitaminas D turi daug platesnį poveikį organizmui, nei manyta iš pradžių. Pavyzdžiui, mokslo bendruomenė vis dažniau atskleidžia ryšį tarp vitamino D vartojimo ir sezoninio afektinio sutrikimo (SAD). Sezoninis afektinis sutrikimas yra gerai žinoma būklė, kurios simptomai gali būti nuovargis ir net depresija. BAD dažniausiai siejamas su žiemos mėnesiais, kai saulės šviesa (taigi ir vitamino D būklė) būna žemiausia.

Vis dėlto protingas apsauginių kremų nuo saulės naudojimas ir didžiulis laikas, kurį daugelis iš mūsų praleidžiame patalpose – net vasaros mėnesiais – reiškia, kad vitamino D trūkumas teoriškai įmanomas bet kuriuo metų laiku. Jei per savaitę dirbate patalpoje ir dažnai nesišviečiate saulėje, gali būti, kad vitamino D trūkumas gali prisidėti prie jūsų nuovargio jausmo. Jei taip, nebrangus papildas gali būti puikus būdas suteikti jums natūralų postūmį.

Įsigykite vitamino D čia

Geležis

Plačiai atlikti tyrimai parodė, kad mažas geležies kiekis organizme yra susijęs su didesniu „nuolatinio nuovargio“ paplitimu. Greičiausiai šį ryšį lemia esminis geležies vaidmuo kuriant raudonuosius kraujo kūnelius. Raudonieji kraujo kūneliai perneša deguonį ir maistines medžiagas visame kūne, užtikrindami, kad jūsų ląstelės gautų visas reikalingas maistines medžiagas. Dėl to dėl mažo geležies kiekio organizme jūsų ląstelės gali sunkiai gauti reikalingų maistinių medžiagų. Todėl nenuostabu, kad geležies trūkumas gali sukelti nuovargį ir nuovargį.

Tolesni tyrimai taip pat parodė, kad tokiomis situacijomis gali būti naudingas didesnis geležies suvartojimas – tiek papildomai, tiek dieta, kurioje gausu geležies. Viena iš tokių analizių padarė išvadą, kad papildai „pagerino psichinę sveikatą ir sumažino nuovargį“.

Nors teoriškai kiekvienas gali nukentėti nuo geležies trūkumo, tai greičiausiai tarp vegetarų ir veganų (nes mėsa gali būti gausus geležies šaltinis) ir moterims, kurioms sukanka menopauzė. Jei abejojate, keletą mėnesių pabandykite vartoti geležies papildus, kad pamatytumėte, ar pasijusite geriau.

Įsigykite geležies čia

Vitaminų B kompleksas

Nors daug įvairių vitaminų ir mineralų trūkumo gali sukelti išsekimą, B grupės vitaminai tikriausiai yra vieni žinomiausių. EFSA, Europoje parduodamų maisto papildų reguliavimo institucija, patvirtino teiginius, kad vitaminai B2, B6 ir B12 prisideda prie normalios energijos apykaitos.

Kaip jau matėme, sveiki raudonieji kraujo kūneliai yra labai svarbūs norint pernešti reikalingas maistines medžiagas po kūną. Todėl įdomu pastebėti, kad šie vitaminai taip pat įvairiai palaiko geležies pasisavinimą, raudonųjų kraujo kūnelių susidarymą, todėl gali padėti sumažinti nuovargį ir nuovargį. Vitamino B komplekso papildų vartojimas yra puikus būdas pažymėti visus šiuos vitaminus vienoje patogioje tabletėje.

Įsigykite vitamino B čia

Kofeinas

Nenuostabu, kad kofeinas yra mūsų geriausių nuovargio papildų sąraše. Juk visi esame patyrę, kaip stipri kava gali paskatinti mus ryte. Tai ne tik jūsų vaizduotė; daugybė tyrimų parodė stebėtinai veiksmingus rezultatus. Pavyzdžiui, sportininkai, paprašyti važinėti dviračiu iki išsekimo, sugebėjo pagerinti savo rezultatus 14% vien suvartodami 5 mg kofeino vienam kilogramui…

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *