Daug užuojautos sau privalumų

sveikata
Paolo Schorli/Shutterstock

Šaltinis: Paolo Schorli/Shutterstock

Mūsų savęs jausmas dažnai yra padalintas dalykas. Daugelis iš mūsų turi pusę, kuri visada yra „savo komandoje“. Tai mus skatina ir palaiko. Tai padeda mums kovoti už tai, ko norime, ir tiki tuo, ką galime pasiekti. Tačiau kiekviename iš mūsų dažnai slypi priešinga jėga, kuri yra didžiausias mūsų priešas. Tai mus įžeidžia, kritikuoja, klausinėja ir kenkia. Tai neleidžia mums siekti savo tikslų ir baudžia už klaidas. Tai pusė, kurią mano tėvas daktaras Robertas Firestone’as vadina „anti-aš“.

Savo darbe su tėvu dažnai kalbame apie tai, kaip ir kodėl atsiranda šis anti-aš ir kaip mesti iššūkį jo skleidžiamai neigiamai mąstymo linijai, kurią vadiname „kritiniu vidiniu balsu“. Vienas pratimas Mes prašome žmonių pabandyti užrašyti savo savikritiškas mintis antruoju asmeniu, ty: „Tu toks nevykėlis. Jūs nieko negalite padaryti teisingai. Tada mes siūlome žmonėms užsirašyti realistišką ir užjaučiantį atsakymą į šias mintis, taip, kaip būtų galima reaguoti į draugus, sakydamas tokius dalykus apie save. Mes prašome, kad žmonės šiuos teiginius rašytų pirmuoju asmeniu: „Aš nesu nevykėlis. Turiu daug stiprybių ir man nereikia plakti savęs, kai suklystu.”

Antroji šio pratimo dalis gali būti sudėtinga ir netikėtai emocinga žmonėms. Dažnai sunku atsispirti mūsų kritiškam vidiniam balsui, ypač kai daugelis iš mūsų kovoja su žema savigarba. Kitų indėlis dažnai suvokiamas kaip papildoma kritika ir gali mus sužadinti bei sukelti dar kritiškesnius vidinius balsus; mūsų atsakymai gali svyruoti nuo jautimosi aukomis ar pernelyg gynybos iki perdėjimo ir poreikio tobulėti. Vis dėlto požiūris, kurio turime laikytis, kad atsilaikytume prieš savo vidinį kritiką, yra moksliškai įrodytas labai naudingas mūsų bendrai psichinei sveikatai ir gerovei. Toks požiūris užuojauta sau.

Kristin Neff yra pirmaujanti užuojautos sau tyrinėtoja. Šį lapkritį turiu garbės pasikalbėti su ja per vienos valandos internetinį seminarą apie jos išvadas apie daugybę užuojautos sau privalumų. Jos tyrimai parodė, kad užuojauta sau daugeliu atžvilgių yra naudingesnė mūsų psichologinei gerovei nei savigarba, nes ji yra susijusi su „didesniu emociniu atsparumu, tikslesne savęs samprata, rūpestingesniu elgesiu santykiuose, taip pat mažiau narcisizmo ir reaktyvaus pykčio“.

Priešingai nei savigarba, užuojauta sau nėra pagrįsta savęs vertinimu ar vertinimu apskritai. Savigarba gali būti problemiška, nes ji dažnai priklauso nuo to, ką mes atliekame. Jis gali kilti ir kristi kartu su mūsų sėkme ir nesėkmėmis ir iš tikrųjų pakurstyti mūsų kritišką vidinį balsą. Priešingai, užuojauta sau apima nuoseklų gerumo ir priėmimo požiūrį į save kaip visumą. Kaip rašo Neffas:

„Žmonės jaučia užuojautą sau, nes visi žmonės nusipelno užuojautos ir supratimo, o ne todėl, kad jie turi tam tikrų savybių.

Pasak Neffo, užuojauta sau apima tris pagrindinius elementus:

  1. Gerumas sau prieš savęs vertinimą.
  2. Mindfulness vs per didelis susitapatinimas su mintimis.
  3. Bendra žmonija prieš izoliaciją.

Tokio požiūrio priėmimas atneša daug naudos. Puoselėdami gerumą sau, galime vengti pernelyg griežtai savęs teisti ir galime grįžti prie šio požiūrio bet kuriuo metu, kai gyvenimas nesiseka. „Ne visada galime gauti tai, ko norime. Ne visada galime būti tuo, kuo norime būti“, – sako Neffas. „Kai ši tikrovė neigiama arba jai priešinamasi, kančia kyla streso, nusivylimo ir savikritikos pavidalu. Tačiau kai ši realybė yra priimama geranoriškai, mes sukuriame teigiamas gerumo ir rūpesčio emocijas, kurios padeda mums susidoroti.

Praktikuodami sąmoningumą sumažiname savo polinkį mąstyti apie problemas ar neigiamas mąstymo formas, kurios nėra palankios tikram augimui ar pokyčiams. Užuojautos sau praktika gali padėti išvengti save ribojančių ar destruktyvių mąstymo procesų spąstų, pavyzdžiui, kritiško vidinio balso, kurie dažnai mažina mūsų motyvaciją ar iniciatyvą. Neffo išvados rodo, kad užuojauta sau gali sumažinti nerimą ir iš tikrųjų padėti mums iš tikrųjų pakeisti savo gyvenimą.

Galiausiai, skatindami bendro žmogiškumo jausmą, galime nustoti matyti save iš aukos ar narciziško požiūrio taško. Vietoj to galime sutikti, kaip sako Neffas, kad:

„Visi žmonės kenčia. Pats buvimo „žmogumi” apibrėžimas reiškia, kad žmogus yra mirtingas, pažeidžiamas ir netobulas. Todėl užuojauta sau apima pripažinimą, kad kančia ir asmeninis nepakankamumas yra bendros žmogaus patirties dalis – tai, ką mes visi išgyvename. o ne būti kažkuo, kas nutinka „man vienam“.

Užuojautos sau nauda yra plati ir gali būti išsamiau išnagrinėta Neffo knygoje, Užuojauta sau. Viena iš pagrindinių jos išvadų yra ta, kad užuojauta sau turi reikšmingą teigiamą ryšį su:

Mes visi susiduriame su didelėmis ir mažomis, vidinėmis ir išorinėmis kovomis. Užuojautos sau siekimas leidžia mums įveikti šias kliūtis jaučiant, kad esame savo komandoje ir didesnės komandos dalis. Spręsdami dalykus, kuriuos siekiame pakeisti, galime jausti savo prigimtinę vertę. Galime išmokti sureguliuoti kritišką vidinį balsą, kuris mus sulaiko, ir sukurti sveiką bei autentišką savęs jausmą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *