6 naudingi patarimai, kaip valdyti šlapimo nelaikymą

sveikata

Šlapimo nelaikymas yra dažna, dažnai gėdinga būklė. Nors ir nekelia pavojaus gyvybei, jis gali turėti didelės įtakos visais žmogaus gyvenimo aspektais – nuo ​​socialinių ir šeimos santykių, darbo, finansų, psichologinės ir seksualinės sveikatos.

Šlapimo nelaikymas yra šlapimo pūslės kontrolės praradimas. Ši būklė gali pasireikšti tiek vyrams, tiek moterims ir gali pasireikšti bet kokio amžiaus, nors rizika didėja su amžiumi. Apie 25–45 % suaugusiųjų tam tikru gyvenimo momentu patiria šlapimo nelaikymą.

Netyčinio šlapimo nutekėjimo valdymas gali būti varginantis ir atimantis daug laiko.

Šie patarimai gali sumažinti simptomų naštą ir padėti jūsų šlapimo pūslei treniruotis, kad elgtųsi toliau:

1. Laikykitės skysčių grafiko.

Stenkitės vartoti skysčius pagal tvarkaraštį, kad padėtų perpratinti šlapimo pūslę, kada užpildyti, o kada ištuštinti. Be to, apribokite skysčių vartojimą po 18 val., kad sumažintumėte nakties šlapinimąsi ir šlapimo nelaikymą. Bendras skysčių suvartojimas yra 40–60 uncijų per dieną. Vartojant per mažai skysčių per dieną, šlapimas gali susikoncentruoti ir sudirginti šlapimo pūslės gleivinę, o per didelis skysčių kiekis gali padidinti kelionių dažnumą, nutekėjimą ir nakties keliones.

2. Ribokite įprastus šlapimo pūslės dirgiklius.

Kai kuriuos skysčius jūsų šlapimo pūslei apdoroti sunkiau nei kitus. Tai vadiname šlapimo pūslės dirgikliais. Kofeinas, alkoholis ir didelis citrusinių vaisių kiekis gali pabloginti simptomus. Daugelis žmonių gali sumažinti ar net pašalinti simptomus vengdami įprastų dirgiklių. Tabakas taip pat labai dirgina šlapimo pūslės gleivinę, be to, padidina šlapimo pūslės vėžio riziką.

3. Suplanuokite tualeto grafiką.

Planuokite tualetą bent kas dvi ar tris valandas per dieną. Įprastas šlapimo pūslės elgesys yra šlapintis nuo šešių iki aštuonių kartų per dieną ir ištuštinti šlapimo pūslę prieš keičiant veiklą, išeinant iš namų ar einant miegoti. Tvarkaraštis padeda išvengti šlapimo pūslės perpildymo, todėl reikia skubėti ieškoti tualeto.

4. Atlikite dubens dugno pratimus.

Sustiprinus dubens dugno raumenis, šlapimo nelaikymą galima sumažinti net 90 proc. Kėgelio pratimai gali padėti.

5. Valdykite vidurių užkietėjimą.

Retai ar sunkiai išsiskiriančios išmatos padidins spaudimą dubenyje ir šlapimo pūslėje. Valgykite maistą, kuriame gausu skaidulų, gerkite pakankamai vandens ir palaikykite sveiką šalinimo būdą, kad šlapimo pūslė prisipildytų ir ištuštėtų veiksmingiau.

6. Veskite šlapimo pūslės dienoraštį.

Į šlapimo pūslės dienoraštį užrašykite skysčių suvartojimą ir tualeto įpročius per tris ar septynias dienas. Svarbūs dienoraščio komponentai yra paros laikas, suvartojamo skysčių kiekis, kiek kartų ėjote į tualetą, kiek kartų per dieną nutekėjo šlapimas, ar jautėte norą šlapintis prieš nutekėjimą ir kokia veikla užsiėmėte. tuo metu užsiėmė. Pasiimkite dienoraštį su savimi į susitikimus su savo sveikatos priežiūros paslaugų teikėju.

Kai kuriems žmonėms gali susilaikyti šlapimas, ty nesugebėjimas visiškai ištuštinti šlapimo pūslės kiekvieną kartą apsilankius tualete. Tai gali sukelti perpildymo šlapimo nelaikymo epizodus. Šlapimo susilaikymas yra rečiau pasitaikanti nutekėjimo priežastis, tačiau tai gali būti neurologinės problemos požymis ir staigiais ar sunkiais atvejais sukelti šlapimo pūslės pažeidimą.

Svarbu pasikalbėti su savo sveikatos priežiūros specialistu apie pastebėtus naujus ar nuolatinius šlapimo pokyčius. Galimi šlapimo nelaikymo gydymo būdai, kuriuos gali ištirti jūsų sveikatos priežiūros komanda.

Peržiūrėkite šį vaizdo įrašą ir sužinokite daugiau apie šlapimo nelaikymo gydymą, įskaitant kryžkaulio neuromoduliacinę terapiją:

Becky DeLuca yra OB-GYN slaugytoja Naujojoje Prahoje, Minesotoje.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *