Empatija nebūtinai turi būti baigtinis šaltinis

sveikata
Mark Basarab / Unsplash

Rokas ir naktinis dangus.

Šaltinis: Mark Basarab/Unsplash

Jos knygoje Empatijos menasKarla McLaren empatiją apibrėžia kaip „socialinį ir emocinį įgūdį, padedantį pajusti ir suprasti kitų emocijas, aplinkybes, ketinimus, mintis ir poreikius, kad galėtume pasiūlyti jautrų, įžvalgų ir tinkamą bendravimą bei paramą“. Tada savęs empatija pagilina mūsų pačių emocijų, aplinkybių, ketinimų, minčių ir poreikių supratimą, kad galėtume suprasti, kaip geriau save palaikyti.

Galite turėti privilegijų ir vis tiek turėti blogą dieną.

Aš dirbu su žmonėmis visame pasaulyje, kurie man sako, kad turi tiek daug už ką dėkoti: jie turi stogą virš galvos, išlaiko šeimas, turi darbą. Jiems tai reiškia, kad jie neturi teisės turėti blogos dienos, nes visada yra kažkas, kuriam sekasi blogiau nei jiems.

Aš visiškai manau, kad labai svarbu suprasti mūsų privilegijų sąsajas. Taip pat suprantu, kad turėdami tokią konkrečią mąstyseną, „kažkam blogiau nei aš“, mes nepraktikuojame empatijos sau. Tai sukuria supratimą, kad empatija yra ribotas išteklius, kad reikia apeiti tiek daug, ir mes turime duoti tai žmonėms, kuriems to labiausiai reikia.

Neseniai paskelbtoje baltojoje knygoje „Atsparumas neaiškiais laikais“ aptariu, kaip svarbu leisti sau jausti tai, ką jaučiame. Tai buvo tiesiogiai susiję su baime ir netikrumu, kurį bendrai jaučiame dėl pandemijos; tačiau tai aktualu mano šiandieninei diskusijai. Gerai jausti tai, ką jaučiame. Turime tai padaryti, kad galėtume praktikuoti savęs empatiją. Tiesą sakant, savęs empatijos praktika padeda mums siekti tikslo – praktikuoti empatiją kitiems.

Empatijos sulaikymas sau neleidžia jai patekti į kitus.

Dažnai matau, kad kai nustojame praktikuoti empatiją sau ar savo artimiesiems, tai iš tikrųjų blokuoja mūsų galimybę visa tai pratęsti kartu. Kad galėtume nuoširdžiai išreikšti empatiją, ji iš tikrųjų turi tekėti per mus. Taigi labai svarbu suteikti sau šiek tiek erdvės, kad suprastume, kad, nepaisant mūsų pranašumų ir palaiminimų, vis dar susiduriame su sunkumais.

Manau, kad tai absoliučiai ta idėja, kurią turime priimti. Turime leisti, kad empatija prasidėtų nuo mūsų, kad vėliau galėtume ją išreikšti su kitais. Aš dažnai naudoju šią analogiją: Nesvarbu, ar skęstate 2 pėdų vandenyje, ar 10 pėdų vandens; realybė tokia, kad mums visiems kartais reikia pagalbos. Turime pasiekti tą valties pusę.

Neilas Thomasas / Unsplash

Medis parke su rankos, laikančios šaką, statula.

Šaltinis: Neil Thomas/Unsplash

Šiandien kviečiu jus pasiekti – pagalvokite apie tai, kaip galite praktikuoti empatiją sau, net kai turite daugybę privilegijų. Turime suprasti, kad mums leidžiama turėti blogų dienų. Būs dienų, kai darbas bus sunkesnis, o motyvaciją bus sunkiau susekti. Viskas gerai. Nuostabu, kad kai tik praktikuosime tą empatiją sau ir savo artimiesiems, ją pajusime gausiai ir galėsime ja pasidalinti. Nes empatija nėra baigtinis išteklius.

Mūsų atsparumas yra susijęs su tuo, kaip parodome save.

Savo darbe apie atsparumą dažnai sakau, kad norėdami pasirodyti kitiems, turime pasirodyti patys. Mūsų atsparumas yra tiesiogiai susijęs su mūsų gerove. Pirmiausia turite pasirūpinti savimi, kad pažvelgtumėte į kitus.

Ir tikiuosi, kad sugalvosite, kaip pasirūpinti savimi nesijausdami kaltės. Kaltė yra nenaudinga, neprogresuojanti emocija. Kaltės jausmas mūsų nieko nemoko ir neskatina pokyčių. Tai mūsų niekur nenuves; jei kas, tai mus sulaiko.

Taigi žmonėms, kurie gali jaustis kalti dėl to, kad rūpinasi savo poreikiais, kviečiu jus pagerbti tai, kad jei norite būti naudingi kitiems, pirmiausia turite pasirodyti patys. Rūpinimasis savimi nėra egoizmas – tai mokslas.

Ir atminkite, kad empatija nėra baigtinis išteklius.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *